De unde pornim

0
57

Interactivitatea rețelelor sociale depărtează tinerii de sursele de știri clasice, cu implicații directe în activism, implicare civică și participare. Nici educația clasică, formală, nu dezvoltă implicarea civică necesară. Peste 80% din tinerii cu vârste cuprinse între 14-29 de ani afirmă că nu au semnat o listă cu revendicări politice, iar peste 78% nu au participat la o demonstrație (conform studiu FES). Sunt statistici care trădează o lipsă în privința cunoștințelor legate de procesele democratice, dar și a implicării directe într-o democrație funcțională.

Lipsa de conexiune structurată cu societatea largă a comunităților sărace duce la o mentalitate net pro-emigrare și la neasumare socială participativă, în special a populației tinere caracterizata de anomie: 83% din tineri consideră că societatea românească nu îi valorifică suficient și aceasta percepție îi împiedică să își satisfacă nevoile de bază, trăind în imposibilitatea de a-si construi identitatea, de a deveni autonomi și de a-și asuma acțiuni eficiente într-o lume privită ca dezorganizată (studiu Schultz Consulting/Proiect Lucratorul de Tineret- eșantion 1859 tineri).

De aceea, timp de 14 luni, proiectul urmărește creșterea nivelului de implicarea a 100 de tineri (14 și 24 de ani) și 100 de profesori din 5 comunități insuficient deservite în procesele publice de luare a deciziilor publice, prin parcurgerea unui curriculum care va oferi cunoștințe, competențe și instrumente participative, încorporând valori democratice, educarea asupra sistemului legislativ, utilizarea pârghiilor democratice și investigarea și gestionarea sănătoasă a fluxului de informații relevante.

Adițional, proiectul are ca obiectiv consolidarea unei pepiniere de 200 de cetățeni informați și activi provenind din 5 comunități deservite, care vor demara 5 inițiative care au ca obiectiv promovarea transparenței decizionale în sectorul public. Inițiativele vor îmbrăca forma unei campanii de monitorizare publice, etapele de investigație și luare a măsurilor/propunerilor respectând specificul social, economic și politic al fiecărei comunități.

La nivel național, zDemocracy își propune creșterea cunoștințelor cu privire la drepturile civice și implicare în luarea deciziilor publice prin dezvoltarea unei platforme educaționale digitale de tip web novel, angajând a minim 1000 de cetățeni (20% 14-24 ani) într-un proces interactiv de învățare prin care utilizatorii își vor dezvolta cunoștințe și aptitudini de participare civică și de analiză critică a informațiilor din mass-media care influențează dezvoltarea comunității.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here